Režim dne
Někteří rodiče si myslí, že na režimu dne nezáleží. V tom se ale velmi pletou! Zde je uveden jeden příklad /dítě navštěvující MŠ/:
6:00 - 6:30 - vstávání, ranní hygiena, snídaně, odchod do MŠ
6:30 - 8:00 - scházení dětí v MŠ, spontánní hry
8:00 - 8:30 - ranní hry dětí
8:30 - 9:00 - úklid hraček, hygiena, svačinka
9:00 - 9:30 - nabídka činností /řízené aktivity, pohybové cvičení, částečně řízené činnosti/
9:30 - 9:45 - příprava na pobyt venku /pomáhá školnice/
9:45 - 11:45 - pobyt venku /téměř za každého počasí/
11:45 - 12:05 - příprava na oběd, oběd, hygiena
12:05 - 12:30 - příprava na odpočinek, poslech pohádky
12:30 - 14:15 - spánek /nespící děti odpočívají 40 minut, poté se věnují klidovým činnostem/
14:15 - 14:30 - vstávání, hygiena, ppříprava na svačinu
14:30 - 16:00 - svačina, spontánní hry, hry na přání dětí, zájmové kroužky, rozcházení dětí
domů
15:00 /-16:00/ - 17:30 - vyprávění o zážitcích během dne, pomoc rodičům a prarodičům s
drobnými úkoly doma i na zahradě
17:30 - 17:45 - příprava jídla, hygiena, večeře
17:45 - 18:45 - spontánní hry, kontruktivní hry /stavba z kostek, lega.../, námětové hry /na
princezny, na doktory,.../, malování, modelování z plastelíny nebo těsta,
vyrábění, prohlížení knih, vyprávění,....
18:45 - 19:00 - večerníček v TV
19:00 - 19:40 - večerní hygiena, příprava na spánek
19:40 - 20:00 - četba pohádky na dobrou noc /případně poslech CD - neměl by být pravidelný/
20:00 - 6:00 - usínání a spánek
ÚKOL - Spočítej, kolik minut denně tráví děti u TV, PC. Jaká je realita u Vás doma? Myslíte, že je to dobře? Proč je důležité vyprávění, rozhovory, četba a prohlížení knih?